Sunday 26 June 2016

Darwin and Tiwi Islands

(Magyar változat a végén)

We have spent 6 days in Darwin, from Saturday 18 June till Friday 24 June. The main reason to come up here was to get our car serviced as we have travelled close to 10,000 kms since we left Sydney and this is the only trustworthy place where they can deal with a Land Rover. But we also wanted to rest here a bit just to enjoy this nice city.
Christ Church Anglican Cathedral

St Mary's Catholic Church
The weather was hot and humid, around 32-34 degrees every day, but again we had a nice big pool in the caravan park where we could cool down a bit whenever we wanted. On the down side, again we've got quite a few nasty sandfly bites in the camp, despite all our efforts to protect ourselves.

While the car was in the service, we also managed to complete our civic duty: as we will be travelling somewhere up around here still on the 2nd of July, the day of the Federal Election, we found an interstate early voting centre and handed in our vote - not that it counts much but we did what we could.
NT Art Gallery

Apart from that, we walked around the centre and the Waterfront, we visited the NT Museum and Art Gallery, the Chinese Temple and Museum, we spent a few hours at Mindil Beach, to see another beautiful sunset.
Chinese Temple

Sunset at Mindil Beach
The Wave Lagoon
We spent a whole day at the Wave Lagoon on the Waterfront. This is a large swimming pool with artificial waves, surrounded by deck chairs and large umbrellas, the ideal place to be in the heat. We had lunch at the nearby Stokes Hill Wharf.

In the Wave Lagoon
Smoking ceremony
The last day we went on an organised tour to the Tiwi Islands. These are two islands about 80 kms North of Darwin, a 2.5 hour ferry ride each way. The Tiwi people are a  group of coastal island Aboriginals, their culture and artwork are quite different from other groups on the mainland.

Tiwi artist at work

On arrival we had to go through a smoking ceremony, to get rid of the bad foreign spirits coming with us, that was followed by a few local dances. We visited the art centre where artists were busy painting and carving various artworks.
In the Museum

We walked through to the Museum and visited the Catholic Church - the Tiwis became catholic more than 100 years ago, while still keeping their own customs and culture.

Catholic Church

Catholic Church, Altar

After lunch, back in the art centre, everyone could make their own T-shirt using the original Tiwi design patterns.

Making our T-shirts
It was an interesting day, although I always have some doubts about how much of what we saw was indeed original Aboriginal culture and how much was just made up for the sake of the tourists...

-------------

Hat napot töltöttünk Darwinban, jun. 18. szombattól jun. 24. péntek reggelig. Elsősorban azért kellett ide jönnünk, hogy az autót szervizbe vigyük, mivel már közel tízezer km-t mentünk mióta elindultunk Sydney-ből, és a környéken ez az egyetlen megbízható hely ahol Land Rover-rel foglalkoznak. De egyébként is szeretjük ezt a várost, jól esett itt pihenni egy kicsit.
A Northern Territory Parlament épülete

St Mary's Katolikus templom
Az idő továbbra is jó meleg és párás volt, 32-34 fok körül minden nap, de megint volt egy szép nagy medence a kempingben ahol tudtunk hűsölni egy kicsit naponta többször is. Ami kevésbé volt jó, hogy megint összeszedtünk jó pár sandfly-csípést a kempingben, minden védekezés ellenére.

Amíg az autó a szervizben volt, sikerült eleget tenni állmpolgári kötelességünknek is: mivel még a federális választások napján, július 2.án is valahol itt fönt fogunk utazgatni, kerestünk egy olyan választó-irodát, ahol leadhattuk a szavazatunkat már most - nem mintha sokat számítana a végeredményben, de mi megtettük amit tehettünk.
Pandanusz pálmából készült szőttes, NT Művészeti Galéria

Ezen kívül sétáltunk a központban, megnéztük a NT Múzeumot és Művészti Galériát, a Kínai templomot és múzeumot, és töltöttünk egy pár órát a Mindil Beach-en, ahol újabb szép naplementét láttunk.

Mindil Beach
A Wave Lagoon-ban
Egy egész napot a Wave Lagoon-ban töltöttünk a belváros előtti tengerparti szakaszon. Ez egy jó nagy strand-medence mesterséges hullám-fürdővel, körülötte sok nyugágy hatalmas napernyők alatt - ideális hely ilyen meleg időben. Délben a közeli Stokes Hill Wharf (móló)-n ebédeltünk.

Stokes Hill Móló

Partraszállás a Tiwi szigeteken
Az utolsó nap egy szervezett túrával kimentünk a Tiwi szigetekre. Ez a két sziget kb 80 km-re északra van Darwin-tól, egy 2 és fél órás hajóút visz oda. A Tiwi aboriginal népcsoport kultúrája és művészete elég különböző a szárazföldön élő népcsoportokétól.

Tánc-bemutató

Megérkezés után egy füstölő-ceremónián kellett átmennünk, hogy megszabaduljunk a magunkkal hozott rossz szellemektől. Aztán helyi nők és férfiak egy csoportja táncbemutatót tartott.

Meglátogattuk a művészeti központot, ahol a helyi művészek dolgoztak, festettek és faragtak.

Tiwi művész munkában

A fő kép az oltáron a katolikus templomban

A plébánia épülete a templom mellett

Elsétáltunk a múzeumba, majd a katolikus templomba - a Tiwi-k már több mint száz éve felvették a katolikus vallást, de mellette megtartották a saját szokásaikat és kultúrájukat. Ebéd után, a művészeti központban mindannyian elkészíthettük a saját pólónkat, eredeti Tiwi nyomó-mintákat használva.

Érdekes élmény volt, ugyan bennem mindig van egy kis kétség, hogy mennyi lehet az igazi eredeti aboriginal kultúra abban amit nekünk mutatnak, és mennyi amit csak a turisták kedvéért csinálnak...